Reiki behandeling

reiki behandeling

Reiki is een Japanse geneeswijze waarbij gewerkt wordt met levensenergie. Deze energie brengt energiebanen in evenwicht, versterkt het immuunsysteem en ondersteunt het zelfhelend vermogen van het lichaam. Een Reiki behandeling werkt dus niet alleen op de symptomen, maar behandeld lichaam en geest in zijn geheel. Hierdoor worden ook de achterliggende oorzaken van een probleem aangepakt.

Welke klachten kun je met Reiki behandelen?

• hoofdpijn / migraine
  • rugpijn / artrose / reuma
  • spijsverteringsproblemen
  • buikpijn / menstruatieklachten
  • vermoeidheid / burn-out
  • concentratieproblemen
  • spanningen / stress / zenuwachtigheid
  • angsten / hyperventilatie
  • neerslachtigheid / depressie
  • onderdrukte gevoelens en emoties
  • rouwverwerking

Wat kun je tijdens een behandeling verwachten?

Tijdens een Reiki behandeling lig je op een behandeltafel. Je houdt hierbij je kleding aan; zorg voor makkelijk zittende kleding en warme sokken. Ik leg mijn handen op verschillende plekken van je lichaam, volgens de handposities van het Usui Reiki Systeem. Ik begin bij je hoofd en eindig bij je voeten. Indien je moeite hebt met fysieke aanraking, kan ik mijn handen ook boven je lichaam houden.

Iedereen reageert anders op een Reiki behandeling. Het kan zijn dat je tijdens de behandeling ontspanning, warmte, tintelingen of emoties ervaart, maar het kan ook zijn dat je niets merkt. Deze ervaringen zeggen niets over de uiteindelijke werking van de behandeling.

Het is verstandig om na de behandeling veel water te drinken zodat afvalstoffen afgevoerd kunnen worden. Hierdoor kunnen urine, ontlasting of transpiratie enkele dagen iets sterker ruiken.

Hoeveel behandelingen heb je nodig?

Het aantal behandelingen verschilt per persoon en per klacht. Net zoals bij fysiotherapie zijn er vaak meerdere behandelingen nodig. Meestal kun je na drie behandelingen zelf beoordelen of er nog behandelingen nodig zijn. Daarnaast zijn er ook mensen die zichzelf maandelijks een behandeling cadeau geven; als een vast moment van ontspanning en om eventuele klachten te voorkomen.

Wil jij een Reiki behandeling?

Reiki behandeling

minuten

reiki behandeling

incl. voor- en nabespreking

Reiki uitgebreid

minuten

reiki behandeling aangevuld

met edelsteentherapie, aura/
chakra-healing of klankmassage

Wat is een afstandsbehandeling?

Een Reiki behandeling kan ook op afstand worden gegeven. Een afstandsbehandeling is ideaal voor mensen die door drukte, ziekte of ouderdom niet naar de praktijk kunnen komen. Tijdens een afstandsbehandeling zorg je thuis, op het afgesproken moment, voor een rustige omgeving. Een afstandsbehandeling heeft dezelfde voordelen als een normale behandeling.

Reiki werkt ondersteunend en kan naast reguliere zorg ingezet worden. Het vervangt echter nooit een behandeling van een deskundig arts. Bij aanhoudende klachten is het dus raadzaam om je huisarts te bezoeken.