London 2009

Zondag 16 augustus vertrekken mijn moeder en ik naar London. We hebben afgelopen nacht maar drie uurtjes geslapen. Daarnaast is ma altijd heel erg zenuwachtig voor uitstapjes. We gaan eerst met de trein naar de luchthaven en vliegen dan met Ryanair naar Engeland. In het vliegtuig krijgen we al de slappe lach doordat het personeel wel dertig keer met een tellertje langs alle stoelen loopt. Het lijkt alsof ze telkens de tel kwijt zijn en we zouden ons bijna onder de stoel willen verstoppen om te kijken wat er dan gebeurd.

Op de luchthaven in Stanford nemen we eerst een vette hamburger als ontbijt. Daarna nemen we de trein naar het centrum van London en we hebben ons hotel snel gevonden. We zijn nog te vroeg om te mogen inchecken en kijken in de buurt op een markt een beetje rond. Het hotel was goedkoop en het is dan ook niet veel bijzonders, maar de kamers zijn netjes en schoon.

Eerst halen we het overtollige gewicht uit onze handtas en laten alles wat we niet kunnen gebruiken op de kamer achter. We gaan met de metro de rest van London verkennen. In de buurt van Piccadilly Circus kun je leuk winkelen. We gaan natuurlijk ook even een pub in om een biertje te drinken. In de buurt van Buckingham Palace is een groot park waar we even uitrusten. Dan gaan we terug naar het hotel.

Na het eten gaan we naar het centrum om een leuke kroeg te zoeken. Het nachtleven is echter niet heel erg geweldig. De pubs zijn uitgestorven en enige gezelligheid is ver te zoeken. We drinken er wat en gaan rond middernacht nog even langs de KFC. We hebben de grootste schik terwijl we dit buiten op een stoepje opeten. Dat komt vast door de drank?!

De volgende ochtend, maandag 17 augustus, nemen we eerst een Engels ontbijt op een terras. Dan gaan we met de tram naar de Big Ben. Verder wandelen we een beetje rond om de omgeving te zien. Tot we de weg kwijt zijn en er ook geen metrostation meer in de buurt blijkt te zijn. Aangezien we allebei erg moe zijn gaan we eerst een tijdje in het zonnetje op een terras zitten. Als onze pijnlijke voeten weer een beetje uitgerust zijn lopen we weer moedig verder. We zijn dan ook erg blij als we uiteindelijk bij het metrostation aankomen.

De wekker loopt dinsdag 18 augustus om 03:00 uur af en dat valt behoorlijk tegen. We springen snel onder de douche en gaan met de trein richting het vliegveld. Een paar uurtjes later zijn we, na een leuk weekend, weer terug in Nederland.